Приятен маршрут в гората до ТВ кулата и кв. Виница

Маршрута започва от бензиностанцията в края на паркинга на болница “Света Марина”. Първите два километра са най-натоварващите понеже се прави кратко изкачване.  В началото трасето криволичи между вилните парцели докато стигне до началото на гората.  Има положена маркировка червено/бяло и синьо/жълто по стълбове и огради и е лесно човек да се ориентира. След като се направи изкачването маршрута продължава по платото и става много приятен. Минава се по удобен черен път до достигане на ТВ кулата. Има и местенца за пикник и почивка по трасето.

До кулата от най-високата точка на платото при ясно време се открива страхотна гледка към морето и цяла Варна. Тук има и един стар военен бункер, а до него приятно място за кратка почивка.

След това се продължава по асфалтиран път покрай вилната зона, като се стига до пътя от кв. Виница към с. Кичево.  Прави се пресичане и малко вляво отново се продължава по асфалтиран път, който преминава покрай комплекс “Еко рай”. Малко след него се отбиваме вдясно по черен път през красива борова гора следвайки синьо-жълтата маркировка и достигаме до едно страхотно местенце. То е много удобно за пикник, достъпно и с автомобил и с невероятна панорама към к.к. “Свети Константин и Елена”.

После трасето преминава през малко и красиво деренце, в което има малка чешмичка. След като се излезе от него по пътеката се стига до открито място в подножието, на което има голяма и хубава поляна, през която ще премине маршрута. Но преди да се стигне до нея се продължава по пътеката, като трябва да се внимава да не се пропусне “отбивката”. Тя се намира вдясно преди първата къща през боровата гора, като се спуска стръмно надолу и се стига до чешма “Царската вода”. Тук има маса с пейка подходяща за почивка и хапване.

Важно е да се отбележи, че след отбивката няма никаква маркировка, но не е и необходимо. Защото се следва удобен черен път, който преминава през обширната и красива поляна, която видяхме преди малко в подножието. Следва продължение по асфалтиран път, който прави голям завой и преминава покрай крайните къщи на кв. Виница. Минава се вдясно от голяма трансформаторна станция и по черен път през малка борова горичка се достига до цивилизацията. През още две, три улички надолу се достига до края на маршрута – входната точка на квартал Виница.

Препоръки:  Много хубав и лесен маршрут.  Подходящо време за изпълнение е през всички сезони. Без необходимост от допълнителна екипировка.